Je bekijkt nu Veldwachter Hans Pupillentoernooi

Afgelopen zaterdag, 26-11-2022, werd op De Scheg voor de 34e keer het Veldwachter Hans Internationaal Pupillentoernooi van de Deventer IJsclub verreden. Een toernooi voor pupillen C, B en A met deelname van 24 teams van elk 4 deelnemers. De deelnemende teams kwamen dit jaar uit Duitsland (Berlijn en Dresden), Polen (Lubin) en verder uit alle hoeken van het land. De buitenlandse teams verbleven op de Scherpenhof in Terwolde. Voor de Nederlandse deelnemers betekende het heel vroeg opstaan om op tijd in Deventer te zijn. Dit laatste gold ook voor de scheidsrechters van het toernooi. Zij moesten respectievelijk uit Lemmer en Utrecht naar Deventer komen.

Bij de opening van het toernooi werd een moment stilgestaan bij het overlijden van de naamgever van het toernooi, Veldwachter Hans.

Om 08:00 klonk het eerste startschot. Alle categorieën reden achtereenvolgens 100, 300 en 500 meter. Tot slot reden alle categorieën nog een mass start van 900 meter. Er was veel belangstelling van ouders en verzorgers.

Tijdens een van de dweilpauzes werden de deelnemers verrast met voor elk van hen een boodschappentas met gesponsorde ‘hebbedingetjes’ Even voor half twaalf was de laatste finish, waarna de prijsuitreiking plaats vond in het schaatscafé. Er werden prijzen uitgereikt aan de winnaars van de mass-start, de eerste 3 in elke categorie en het clubklassement. De organisatiecommissie is grote dank verschuldigd aan alle vrijwilligers en sponsors die dit toernooi mogelijk hebben gemaakt.

Een journalist van schaatsen.nl was aanwezig kijk hier naar de leuke impressie