In Deventer worden de langebaan wedstrijden georganiseerd door de Baanvereniging Deventer en in Enschede door de Baancommissie Twente. Voor zowel Deventer als Enschede is een wedstrijdkaart noodzakelijk. Deze kan via de ledenadministratie aangevraagd worden. Hiernaast is altijd een  KNSB-licentie verplicht. Op deze pagina staat hoe je een licentie kan aanvragen.

Hiernaast biedt het Schaatscircuit wedstrijden aan op snelle ijsbanen als Leeuwarden en Thialf Heerenveen, maar ook in het buitenland. Tevens organiseert Schaatscircuit speciale wedstrijden voor masters, zoals de Dutch Masters Cup. Om je in te schrijven voor deze wedstrijden dien je lid te worden van Schaatscircuit en betaal je per wedstrijd een wedstrijdbijdrage. Meer info vind je op www.schaatscircuit.nl.