Je bekijkt nu Lid van Verdienste Marian Zweverink

Marian Zweverink is ‘hart van de jury’

Zij staat vrijwel haar hele volwassen leven al op of naast het ijs. Als ouder van schaatsende kinderen raakte ze betrokken bij DIJC. Ze werd trainer van pupillen en junioren bij de afdeling hardrijden. Daarna stapte ze over naar de jury van hardrijden. Eerst werkte ze als gewoon jurylid, daarna werd ze scheidsrechter, en sinds 2012 leidt ze samen met Maria Dijkhuis het juryteam. Dat betekent dat ze alles regelt wat er nodig is om een schaatswedstrijd te organiseren: de aanwezigheid van een starter, scheidsrechter, tijdwaarneming en ga zo maar door. Ze houdt toezicht op de financiën van de jury en organiseert zelfs het jaarlijkse jury-uitje. Alsof dat nog niet genoeg is, is ze ook nog eens secretaris van de afdeling Hardrijden en Marathon van DIJC. Als dank voor die enorme bijdrage aan de club is zij benoemd tot Lid van Verdienste.