Verslag van de dames die naar Berlijn gingen

In de trein op de heenweg was het erg gezellig. Sommigen kenden elkaar van tevoren nog niet, maar dat was aan het einde van de treinreis niet meer te merken. Tijdens de taxireis hadden we grappige gesprekken met de chauffeur, in 1 taxi stonk het helaas wel een beetje. We zijn enthousiast over de trainingen. Het was erg rustig op het ijs en de trainingen waren een goede voor bereiding op de wedstrijd.  Vrijdagmiddag gingen we Berlijn in en shoppen. We mochten zelf kiezen naar welke winkels we gingen en hadden veel vrijheid. Ook hebben we een aantal monumenten bekeken en we sloten de dag af met een lekkere pizza.Tijdens de wedstrijden moedigden we elkaar aan. De sfeer was gezellig en positief en een deel van de groep heeft ook medailles gewonnen, maar ook voor de rest was het een geslaagd toernooi. De relay was een leuk extra onderdeel, hieraan hebben we veel plezier beleeft. De terugreis was top, omdat we elkaar nu al echt goed kennen. Al met al was de reismeen erg positieve ervaring voor ons.

Verslag van de heren die naar Berlijn zijn geweest

Het is 14 December 2023 rond 9 uur. Alle jongens zitten samen in één coupé en de reis duurt best lang. We hadden een best goed hotel, maar het stonk een beetje naar zweetgeur. Vrijdag hadden we heel vroeg een training en daarna gingen we de stad in naar een winkelcentrum. Zaterdag konden we wat later opstaan, maar toch moesten we half 8 ontbijten en daarna gingen we naar de ijsbaan. De pupillen moesten een 100 en 300 meter rijden en de junioren een 300 en 500 meter. Daarna gingen we de stad in. De meiden moesten perse naar de Sephora en we waren ook Caspian nog kwijt. Zondag was de laatste dag van Berlijn. We moesten nog een 500/1000 meter
en een estafette rijden. We waren heel moe. De begeleiders waren ook goed.