Je bekijkt nu Interclub Grefrath
  • Berichtcategorie:Hardrijden

Zaterdag 28 januari hebben 8 pupillen meegedaan met de Förderkreispokal in Grefrath. Britt Spenkelink, Jitske en Timo Bennink, Saar Nieuwenhuis, Elin en Herre Mak, Wietze de Haan en Sylvan Markvoort  waren de rijders. Het was een leuk en enthousiast groepje kinderen. Iedereen heeft goed zijn best gedaan op het buitenijs van Grefrath. Gelukkig regende het niet.

De estafette is altijd een spannend onderdeel ,want dat wordt niet met het groepje geoefend. Maar ondanks een gekke late start, doordat de starter ons vergeten was en te vroeg wegschoot, lieten de kinderen zich niet van de wijs brengen en verliep de estafette vlekkeloos: Chapeau !!!

Er was een 2e plaats voor Elin, een 3e plaats voor Timo, een 3e plaats voor Saar.

We moesten om half 6 opstaan, we moesten 2 uur in de auto naar Grefrath (Duitsland). Na 2 uur waren we eindelijk op de ijsbaan. Het was nog donker maar gelukkig waren er lampen. We legden onze spullen in de kleedkamer en gingen onze warming-up doen. We trokken onze schaatsen aan en gingen het ijs op.

Bij de start kregen we een transponder. Iedereen reed een 300 & een 500 (het was mijn eerste 500) en aan het eind een estafette. Helaas is Herre gevallen en werd Sylvan gediskwalificeerd ☹️☹️☹️☹️☹️☹️????.

Uiteindelijk zijn we 5de geworden in het clubklassement.

Elin mak

9 jaar