Je bekijkt nu Schaats veilig, draag een helm!

De Deventer IJsclub adviseert alle schaatsers van Hardrijden en Marathon & Recreatie met klem om een helm te dragen tijdens het schaatsen. Hoewel er nog geen helmplicht ingevoerd wordt zijn wij er van overtuigd dat het dragen van een helm bijdraagt aan de veiligheid van onze leden. Bovendien wordt het dragen van een helm al steeds gebruikelijker en zal het ook niet meer lang duren voor een helmplicht in de schaatssport ingevoerd wordt. Binnen het bestuur wordt er al hard nagedacht over het invoeren van de helmplicht, mogelijk vanaf volgend winterseizoen. Dus waarom niet alvast beginnen?

Voor het schaatsen gebruik je het liefst een specifieke schaatshelm die is gekeurd voor vallen op ijs en waar geen grote openingen in zitten zodat er geen schaats doorheen kan. Heb je die niet? Dan is een fietshelm beter dan niets.