Welkom bij afdeling Kunstrijden. Bij de Deventer IJsclub kan jong en oud (leren) kunstschaatsen op zowel recreatief als wedstrijdniveau. Tijdens het schaatsseizoen van half oktober tot en met half maart wordt er geschaatst op het ijs van Kunstijsbaan De Scheg. In de zomermaanden zijn er mogelijkheden om mee te doen met in-line kunstrolschaatstrainingen in samenwerking met DNY Apeldoorn. Daarnaast trainen wedstrijdgroepen ook meestal door op andere ijsbanen in het land.

Belangrijke informatie voor leden:

Mocht je door omstandigheden een keer een training moeten missen, meld je dan af met een mail:

Zie hieronder een aantal belangrijke documenten m.b.t. het seizoen:

Het trainingsseizoen loopt van zaterdag 7 oktober 2023 tot en met vrijdag 8 maart 2024.
Vanwege evenementen is er uitval van trainingen op de volgende dagen:

• Zaterdag 2 december 2023 vanwege de Hanzebokaal (ochtendtrainingen vervallen; avondtrainingen gaan wel door)
  • Dinsdag 5 december (Sinterklaasavond)
  • Zaterdag 2 maart 2024 vanwege het clubkampioenschap (ochtendtrainingen vervallen; avondtrainingen gaan wel door)
LET OP: In de kerstvakantie (zaterdag 23 december 2023 tot en met zaterdag 6 januari 2024) zal er niet volgens het reguliere schema getraind kunnen worden omdat er beperkt ijs aan clubs is verhuurd. We hebben echter wel behoorlijk wat alternatieven kunnen regelen. De leden krijgen hier in de week van 11 december een mail over met ook een link om zich voor de alternatieve trainingen aan te melden.