DIJC heeft verschillende trainingsgroepen, die zijn samengesteld rond leeftijd en het niveau waarop je actief bent. De recreanten trainen in de winter één of twee keer per week, de fanatieke wedstrijdgroepen vier tot zes keer per week. Naast ijstraining doen zij ook nog ballettraining. Hier tussenin zitten wedstrijdgroepen die twee of drie keer per week trainen. Dit zijn schaatsers die het leuk vinden om zo af en toe in Deventer een wedstrijd te rijden, maar die geen ambitie hebben om op landelijk niveau te presteren.De wedstrijdgroepen voeren voorafgaand aan de ijstraining een halfuur durende gezamenlijke off-ice warming-up uit onder leiding van een trainer. Zij kunnen ervoor kiezen om naast schaatsen ook deel te nemen aan ballettraining. Voor sommige groepen is deelname aan ballet verplicht.

Zomertraining

In de zomer kun je bij DIJC doortrainen. De meest fanatieke wedstrijdrijders trainen dan op andere ijsbanen die in de zomer open zijn. Een alternatief voor zomertraining is inline kunstrolschaatsen, dat wordt gefaciliteerd door DNY in Apeldoorn. Meer informatie hierover vind je op de website van DNY. Daarnaast kun je ook in de zomer deelnemen aan ballettraining.

Schaatsen huren

Voor wie zelf (nog) geen goede kunstschaatsen heeft, hebben wij de mogelijkheid schaatsen te huren. De huurschaatsen blijven op de ijsbaan, maar alle schaatsen zijn gelabeld zodat je elke les hetzelfde paar schaatsen gebruikt. Uiteraard wisselen we schaatsen als je eruit bent gegroeid of ze anderszins niet lekker (meer) zitten. De huurprijs is €50 voor een heel seizoen. Geef bij de trainster aan of je schaatsen wilt huren. De kosten worden via automatische incasso afgeschreven van het bij ons bekende rekening nummer. Schaatsen lenen tijdens een proefles is gratis.

Aanmelden

Ben je enthousiast geworden en wil je lid worden bij Kunstrijden? Meld je dan aan via onderstaand aanmeldformulier. Wil je eerst een keer gezellig meetrainen om te kijken of kunstschaatsen wat voor je is? Dan is een proeftraining misschien wat voor jou!

Heb je nog vragen? Stel ze gerust via het contactformulier of kijk bij de veelgestelde vragen!