Je bekijkt nu Lid van Verdienste Tjin Li Wang

DIJC benoemde tijdens de Algemene Ledenvergadering Tjin Li Wang als Lid van Verdienste.

Tjin Li Wang brengt kunstrijden in Deventer en Apeldoorn op hoger niveau

Zij ging in navolging van haar drie oudere zussen in de jaren ‘70 kunstschaatsen. Haar ouders moedigden dat aan; dan liepen de meisjes hen niet voor de voeten in het Chinese restaurant dat zij runden. De vier zussen blonken uit, Tjin Li kroonde zich in 1985 tot Nederlands kampioen. Na haar actieve carrière werd ze trainer en coach, een rol die ze nu al 25 jaar vervult! Tjin Li is afkomstig uit Apeldoorn, maar was altijd lid van de Deventer IJsclub omdat de Apeldoornse schaatsvereniging DNIJ geen kunstrij-afdeling had. Zij heeft die opgezet, maar wel vanuit het idee: samen sterk. DIJC en DNIJ werken op het gebied van kunstrijden daarom nauw samen. In de zomer traint een grote groep schaatsers uit Deventer in Apeldoorn op kunstrolschaatsen, een initiatief dat Tjin Li zeer succesvol heeft opgezet. In de winter trainen beide verenigingen samen op het ijs van De Scheg in Deventer. Ze heeft daarnaast een belangrijke rol gespeeld in het vernieuwen van de schaatsdiploma’s en in de ontwikkeling van het showrijden. Kortom, Tjin Li heeft het kunstschaatsen in Deventer én Apeldoorn op een hoger plan gebracht.