De Deventer IJsclub organiseert elk jaar een aantal wedstrijden en evenementen, variërend van jeugdactiviteiten tot topwedstrijden, zowel voor leden als voor niet-leden. Voor een compleet overzicht van alle evenementen en meer details check je de agenda.

Wedstrijden KNSB

Leden met een KNSB-licentie én wedstrijdkaart voor Deventer kunnen zich inschrijven voor wedstrijden van KNSB-Oost in Deventer. Deze wedstrijden vinden plaats op zaterdag- en zondagavond. De wedstrijdkalender vind je op www.knsboost.nl of inschrijven.schaatsen.nl. Hier kun je je ook inschrijven voor wedstrijden.

Wedstrijden Schaatscircuit

Schaatscircuit biedt wedstrijden aan op snelle ijsbanen als Leeuwarden en Thialf Heerenveen, maar ook in het buitenland. Tevens organiseert Schaatscircuit speciale wedstrijden voor masters, zoals de Dutch Masters Cup. Om je in te schrijven voor deze wedstrijden dien je lid te worden van Schaatscircuit en betaal je per wedstrijd een wedstrijdbijdrage. Meer info vind je op www.schaatscircuit.nl.

Clubkampioenschap

Jaarlijks wordt er gestreden om de titel van clubkampioen. Per categorie worden de klassementen opgemaakt over verschillende afstanden, afhankelijk van categorie.

Uurrecordwedstrijd

Op een zaterdag in januari, voorafgaand aan de mini-Elfstedentocht, wordt voor de jeugd en volwassenen een uurrecordwedstrijd gehouden. Je stapt rond 8:30 uur op het ijs om te kijken hoeveel rondjes je in 60 minuten weet te schaatsen. Als je eerder mee hebt gedaan is het leuk om te kijken of je je prestatie van de vorige keer kan verbeteren.

We maken voor de registratie van het aantal rondjes gebruik van een transponder. Dit kan je eigen transponder zijn of als je er geen hebt kun je een leenexemplaar van DIJC gebruiken.

Iedereen is welkom om aan de uurrecordwedstrijd mee te doen. Je hoeft dus geen DIJC lid te zijn!

Mini-Elfstedentocht

Begin januari organiseert DIJC een prestatietocht voor pupillen (kinderen van de basisschoolleeftijd) met heuse Elfstedenhindernissen en stempelkaart. Na afronding van de toch ontvangt iedereen een echt Mini Elfstedenkruisje. Deelname is zowel voor DIJC leden als niet-leden.

Veldwachter Hans jeugdtoernooi

Het Veldwachter Hans jeugdtoernooi wordt traditiegetrouw gehouden in november. Voor dit toernooi wordt naast DIJC-rijders tevens schaatsjeugd van andere Nederlandse clubs uitgenodigd.

NK Clubs

In oktober vindt het NK Clubs plaats in Thialf, Heereveen. Op dit NK strijden toppers, subtoppers en breedtesporters gezamenlijk om de titel voor beste schaatsvereniging. DIJC heeft sinds de introductie van het NCK steeds een podiumplaats behaald.

Interclubs

DIJC rijders nemen jaarlijks deel aan een 15-tal interclubwedstrijden en internationale wedstrijden, waaronder Kerstsprinttoernooi in Heerenveen en internationale wedstrijden voor pupillen en junioren in Berlijn en Dresden.

Schaatsnacht van Deventer

Eenmaal per jaar, meestal in januari vindt op de kunstijsbaan de Scheg de Schaatsnacht plaats. De Schaatsnacht wordt georganiseerd door het Sportbedrijf Deventer en draait om prestatietochten van 25, 50, 100 of 150 km. Als lid van DIJC kun je hier vaak tegen een gereduceerd tarief aan deelnemen.

Stedentoernooi

Op de laatste zaterdag van het schaatsseizoen vindt het Stedentoernooi plaats, waar alle actieve schaatsverenigingen uit het Gewest- Oost aan deelnemen. Een selectie DIJC rijders zal worden uitgenodigd voor deze wedstrijd.

Recordwedstrijd Heereveen

Aan het eind van het seizoen vinden de recordwedstrijden te Heerenveen plaats. Hierbij gaan de prijzen voor elke categorie naar degenen die hun persoonlijke records het meeste weten te verbeteren op het snelle ijs van Thialf. Dit is een wedstrijd voor pupillen tot en met masters.