Je bekijkt nu Schaatswedstrijd Dresden
  • Berichtcategorie:Hardrijden

Donderdag 1 december

We gingen om half 9 in de ochtend weg vanaf ijsbaan de Scheg. We gingen met twee busjes, één grote en één kleine. Op weg naar Dresden! Na ongeveer 2 uur deden we de eerste stop. Toen gingen we weer verder, het duurde langer als verwacht maar naar 6 en een half uur waren we er dan eindelijk! Er waren drie kamers: één kamer voor alle meiden, één kamer voor alle jongens en één kamer voor alle begeleiding. Nadat we alle spullen in de kamer hadden gelegd gingen we even wat eten. We gingen wat eten in een kebab zaak. Alle meiden hadden een pizza. Toen het eten op was gingen we omkleden en de ijsbaan verkennen! Ondanks dat we maar een half uurtje konden schaatsen was het wel leuk! We gingen weer terug naar de herberg en toen deden we nog wat spelletjes en gingen we slapen.

Vrijdag 2 december

We moesten al vroeg ons bed uit omdat we al gingen ontbijten om 7 uur! Nadat we hadden ontbeten gingen we schaatsen. Dit keer reden we ongeveer een uurtje en gingen we weer terug naar de herberg. Toen iedereen zich even had opgefrist gingen we de stad in. Eerst kwamen we langs een hele oude stad met oude gebouwen. Daarna kwamen we bij wat winkeltjes, we hebben niet heel veel leuks gevonden maar we hadden wel allemaal kerstsokken gekocht. Toen kregen we ook nog iets typisch Duits. Ik weet niet meer hoe het heette, maar lekker was het wel! Toen kregen we ook nog een kop warme chocolademelk en was er nog een man die allemaal grote en kleine bellen aan het blazen was. Toen gingen we weer terug naar de herberg en in de avond gingen we naar een achtbaan restaurant! Dat was echt heel leuk, want je eten en drinken kwam via een achtbaan naar jou toe en als je bijvoorbeeld koffie bestelde (wat je via een tablet bestelde) dan kwam er een robot kat naar je toe met je koffie. We kregen wat te drinken en een hoofdgerecht en daarna ook nog een toetje! Kortom een mega leuk restaurant. Toen we weer terug waren bij de herberg gingen we ook nog eens lasergamen en daarna gingen we slapen.

Zaterdag 3 december

Toen was de dag aangebroken van de eerste wedstrijd. We gingen om 8 uur ontbijten en daarna hadden we nog even wat vrije tijd tot kwart over 12. Om kwart over 12 gingen we naar de ijsbaan en toen hadden Jitte en Floris nog een gesprek en gingen wij naar de kleedkamer. Na een tijdje kwamen Jitte en Floris weer terug en moesten er een aantal kinderen de schaatsen al aan gaan doen. Die reden toen een tweehonderd meter. Toen zij klaar waren was ik aan de beurt! Ik moest de vijfhonderd meter gaan rijden. Nadat ik die afstand had gereden, duurde het nog best wel lang voordat ik weer aan de beurt was, maar ondertussen moest er wel andere kinderen rijden. En toen was ik weer aan de beurt! Ik moest voor de eerste keer een duizend meter rijden… Nadat iedereen klaar was met rijden gingen we weer naar de herberg en gingen we weer wat eten in de kebab zaak. In de avond gingen we nog een keer lasergamen en deden we nog een spelletje en gingen we naar bed.

Zondag 4 december

De laatste dag in Dresden! Aan de ene kant was het jammer, want het was echt heel erg gezellig. Maar aan de andere kant ook wel weer leuk, want je kon je ouders weer zien. Maar goed, we ontbeten weer vroeg en gingen naar de ijsbaan om voor de laatste keer te knallen! Ik reed nog een keer een vijfhonderd meter en daarna reden we met het hele team een estafette! Het ging erg goed, en er was niemand gevallen! Toen de estafette er opzat deden we onze schaatsen uit en gingen we naar de prijsuitreiking. Ik was zelf 6de en met ons hele team waren we derde geworden op de estafette! Toen was het weer tijd om terug te gaan en om zeven uur in de avond waren we weer terug in Deventer! Voor mij was het een heel leuk avontuur en ik heb er absoluut heel erg van genoten.

Geschreven door: Merle Markvoort