Je bekijkt nu Juniorenwedstrijd Berlijn
  • Berichtcategorie:Hardrijden

donderdag 8 december

Om 8 uur s’ morgens verzamelden we ons op het station van Deventer om met de trein naar Berlijn te reizen. Dit in verband met onze deelname aan de 29ste International junior Team Cup wedstrijden. Met een afvaardiging van 12 rijders, 2 begeleiders en 2 trainers begonnen we aan het avontuur. De reis was gelijk al een uitdaging door de vele spoorwerkzaamheden in Duitsland. Na een aantal overstappen kwamen we uiteindelijk in de middag aan op het Ost-Bahnhof in Berlijn. Daar stond een afvaardiging van de Berlijnse ijsclub ons al op te wachten om ons naar het hotel te brengen. Na te zijn ingecheckt hebben we gegeten en zijn daarna naar de ijsbaan gegaan om te gaan trainen. De ijsbaan van Berlijn gelegen op het Sportforum is de afgelopen 2 jaren vernieuwd. Wat te merken was aan de spiegelvlakke ijsvloer.

vrijdag 9 december

Bij het ontbijt werd stilgestaan bij de verjaardag van Benthe. Met een taartje en gezang werd zij in het zonnetje gezet. Daarna konden we om 8 uur het ijs op om te trainen.  Het voordeel van het vroege trainen was dat er voldoende tijd over bleef om ’s middags de culturele hoogtepunten van Berlijn te verkennen. Met de tram en buslijn 100 en 200 werden Check point Charley, de Brandenburgerthor, de Rijksdag, het Holocaust Monument en de Alexander Platz aangedaan. Daarna werd aan het eind van de middag gegeten in een traditioneel Italiaan pizza restaurant. Waar de muren door eerdere bezoekers vol beschreven waren. Toen wij zelf ook een bijdrage wouden leveren, werden we snel terug gevloten.

Terug in het Hotel was het tijd om de schaatsen te slijpen. Gelukkig waren er ook enkele ouders naar Berlijn gereisd die assisteerden bij het slijpen. De trainers melden zich ondertussen bij de loting om de startlijst voor de komende wedstrijd op te halen.

zaterdag 10 december

s ’Ochtends om 9 uur begonnen de wedstrijden op de ijsbaan. Met deelname van 14 ploegen. Waaronder 2 andere Nederlandse ploegen uit Rutten en een afvaardiging Drenthe en Groningen. De wedstrijden verliepen voor de rijders van DIJC goed, waarbij enkele pr’s sneuvelden en op de verschillende afstanden podiumplaatsen werden behaald. Ook de randzaken waren bij de wedstrijd goed voor elkaar. Er was bijvoorbeeld een cateringpunt waar deelnemers en begeleiders eten en drinken konden pakken. Variërend van thee tot Berliner worst.

Na afloop van de wedstrijden werd eerst even uitgerust in het hotel, waarna de kerstmarkt op het Alexander Platz op het programma stond. Hierna werd nog gegeten en werd teruggereisd naar het hotel. In het hotel sliepen naast een aantal andere ploegen ook veel andere personen waarvan sommige erg luidruchtig waren en overlast veroorzaakten.

zondag 11 december

Vandaag was al weer de laatste dag. Waarbij weer om 9 uur begonnen werd met de wedstrijden. Ook nu verliepen de wedstrijden weer goed, ondanks dat sommigen wel wat last hadden van vermoeidheid. Het laatste onderdeel vormde een estafette. Waarbij de 6 jongens en 6 meisjes als team moesten rijden. In spectaculaire wedstrijden werd gestreden om eremetaal. Maar daarin kwamen zowel de meiden als jongens net te kort.

Na afloop van de wedstrijd moest middels een race tegen de klok zo snel mogelijk afgereisd worden naar het hoofdstation in Berlijn om de rechtstreekse trein naar Deventer te kunnen pakken. Gelukkig was er geen sprake van Deutsche grundlichkeit waardoor de trein vertraging had en wij hem alsnog konden halen. Moe maar voldaan en met veel ervaringen kwamen we rond 20 uur aan op het station in Deventer, waarmee het avontuur een einde kreeg.

Bij deze willen wij de hele ploeg, Suzan, Janine, Tom en Menno bedanken voor de goede zorgen en het mooie avontuur.

Groeten

Veerle en Mees