Je bekijkt nu UURRECORD

Afgelopen zaterdag 4 februari konden de duursporters weer hun energie kwijt gedurende het “uurrecord” op de kunstijsbaan De Scheg in Deventer.

Leden zowel als niet leden konden aan dit evenement meedoen.

De organisatie wordt gedaan door de Deventer IJs Club.

In goede samenwerking met het Sportbedrijf Deventer (o.a. De Scheg) is het evenement heel succesvol verlopen.

Maar liefst 87 deelnemers gingen om 08.30 uur vol goede moed op weg om hun record te breken!

De weercondities waren goed!

Dit nodigde uit om de ooit gerealiseerde persoonlijke resultaten te verbeteren.

Op twee schermen rond de baan werden het aantal verreden rondjes bijgehouden en zo kon je goed  volgen of jij of één van je “ploeggenoten” op schema zaten.

Door het grote aantal deelnemers flitsten de namen aan je voorbij, de transponder-opnemer stond “rood gloeiend”.

Mark Zweers werd uiteindelijk de koploper met 94 rondjes.

Dat was ook het resultaat van de vorige editie, dus er is nog steeds een uitdaging!

Respect voor Jasmijn Egers die het damesklassement aanvoerde, ze reed uiteindelijk 91 rondjes!

Maar nog veel meer respect voor de jongste deelnemers !

Blom Ooijman en Robin Stadhouders reden maar liefst 54 rondjes.

De reactie nadien:           Volgend jaar doen we weer mee!